Fotograferen was een hobby waaraan hij naast zijn studie Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente veel tijd spendeerde. “Veel bruiloften.” Hij ging zelf trouwen, werd vader en ging zich, na de opleiding aan de Foto Academie, meer richten op de zakelijke markt. “Ondernemers willen graag laten zien wie ze zijn, wat ze doen of welk probleem ze oplossen. Voor hen maak ik bedrijfseigen beeldbanken. Nee, ik heb geen eigen studio, dus ik werk altijd op locatie.”
En Brink helpt zijn klanten ook een mooie unieke website te maken. “Ondernemers kunnen tegenwoordig prima een gelikte website laten fiksen, maar dat kan de concurrent ook. Veel bedrijven gebruiken zogenaamde ‘stockfoto's’ om hun site met beeldmateriaal te vullen; als je dan op zoek bent naar een accountant, kom je soms letterlijk hetzelfde beeldmateriaal tegen.”
“Om er tegenwoordig bovenuit te steken dien je ook online een uniek, herkenbaar en eerlijk beeld uit te dragen. Als je een afspraak hebt met iemand die je niet goed kent, zoek je die man of vrouw op via bijvoorbeeld LinkedIn. En als diegene dan in werkelijkheid vijftien jaar ouder blijkt te zijn dan de foto op zijn website, ja, dan sta je toch voor schut…”
Brink vindt zelf dat hij het allermooiste vak heeft. “Ik heb altijd zin in een klus. Dat werkt aanstekelijk, merk ik. Veel mensen die op de gevoelige plaat worden vastgelegd, staan niet te trappelen. Ik ben niet fotogeniek, hoor ik dan vaak. Het klinkt gek, maar ik fotografeer het liefste mensen die er geen zin in hebben. Met wat energie en ervaring maak ik ook van hen een portret waar ze blij mee zijn. Ik ben niet zo moeilijk, ik ben flexibel en laat de mensen vaak zien wat we aan het maken zijn: een portret maak je immers samen. Ik vergelijk mijzelf wel eens met een tandarts, daar hebben de meeste mensen ook geen zin in, maar als je geweest bent, dan is dat toch wel lekker en kun je er weer tegenaan.”