Bij de regionale politiek en de bevolking was er daarna niet veel enthousiasme meer voor het vliegen in de regio. En dat leidde weer tot een reactie van Defensie die enthousiast mee ging werken aan luchtlijnen en vakantie vluchten. En toen niet veel later de Twentse militairen als eerste Nederlanders (na de Tweede Wereldoorlog en de ellende in Indonesië) weer een oorlog werden ingestuurd (vanuit Italië het vliegverbod boven het voormalige Joegoslavië afdwingen) leek het vliegveld nog een lang leven beschoren. Maar uitgerekend Henk Kamp (man uit de regio) als Defensieminster nam het besluit de Twentse basis te sluiten.
Ik wil de sluiting zeker geen geluk noemen, maar wat je vaker ziet als een groot bedrijf vertrekt of failliet gaat, dat dan veel mensen met goede ideeën die ook gaan uitvoeren. De politiek beseft dat er wat van hun verwacht wordt. En geeft ruimte aan ondernemers. Ik heb dat ook in Roombeek zien gebeuren. Ik heb een paar voorstellingen op de vliegbasis in Hangar 11bijgewoond, ik zie veel grote vliegtuigen staan die gedemonteerd gaan worden. Ik zie veel bedrijvigheid. Een vriendin van mij woont op de vliegbasis en ik zie daar erg veel mooie grote huizen verrijzen. Binnenkort herinneren alleen die shelters nog aan andere tijden….